В межах УАМ діють:
| 1. КЛУБ ДИРЕКТОРІВ | 2. КЛУБ ВИКЛАДАЧІВ | 3. М-TEAM КЛУБ | |
| 4. ІГКР | 5. ТОП-МАРКЕТИНГ КЛУБ | 6. КОМУАМ |
КЛУБ ДИРЕКТОРІВ ДОСЛІДНИЦЬКИХ КОМПАНІЙ
Клуб був створений у 2002 році для вирішення актуальних завдань індустрії маркетингових досліджень. Перше засідання відбулося 2002 року і було присвячено питанням розробки та впровадження стандартів роботи дослідницьких компаній.
Учасники клубу (в той момент директора трьох провідних дослідницьких компаній – Олександр Федоришин (ГФК ЮКРЕЙН), проф. Микола Чурилов (Социс), Ігор Ткаченко (ТНС Україна) для розробки такого документа за основу вибрали Стандарти якості маркетингових досліджень EFAMRO.
Цей документ був люб’язно наданий Українській Асоціації Маркетингу Брайяном Бейтсом, на той час генеральним директором EFAMRO, для адаптації та прийняття. Робота над стандартами тривала протягом року і офіційно вони були прийняті на Третій міжнародній конференції «Маркетинг в Україні». Важливість прийняття такого документа була обумовлена необхідністю розвитку ринку через підвищення довіри до якості робіт, актуальністю навчання невеликих українських компаній міжнародним стандартам роботи на дослідницькому ринку.
У грудні 2002 року Стандарти якості маркетингових досліджень УАМ були зареєстровані в Державному комітеті з питань технічного регулювання та споживчої політики України за номером СОУ 91.12.0-21708654-001-2002 «Стандарти якості маркетингових досліджень».
У 2003 році на Засіданні клубу директорів дослідницьких компаній було прийнято рішення про здійснення офіційного перекладу Керівництва і Директив ESOMAR. На цьому ж засіданні було прийнято рішення визнати їх обов’язковими для членів Української Асоціації Маркетингу. У 2003 році конференція «Маркетинг в Україні» підтримала ці рішення.
У 2003 році на черговому засіданні Клубу було прийнято рішення про випуск «Щорічника УАМ», довідкового видання, в якому міститься інформація про членів УАМ, основних її проектах і діяльності.
6 червня 2004 після обговорення питання про некоректну поведінку деяких операторів ринку було прийнято рішення про створення при УАМ Третейського суду. До складу суддів увійшли провідні фахівці галузі та юристи вищої категорії. Основне завдання суду – цивілізоване вирішення спорів, що виникають у дослідницькій галузі.
У 2005 році під час засідання Клубу, яке надалі отримало назву «Засідання на Ігоревській» були прийняті ряд важливих рішень для галузі. Активна дискусія розгорнулася навколо питання демпінгу і надання в дослідницьких пропозиціях заздалегідь низьких цін. Учасники дискусії наголосили, що така практика веде до зниження якості виконуваних робіт, що завдає шкоди ринку. Тоді ж було прийнято рішення про проведення дослідження оборотів ринків досліджень. З 2005 року таке дослідження проводиться регулярно, що дає можливість простежити тенденції в галузі. Дані дослідження надаються в ESOMAR для аналізу тенденцій галузі в світовому контексті.
У 2006 році (березень) на засіданні Клубу було прийнято рішення про зміну процедури вступу для дослідницьких компаній в професійне співтовариство. Для вступу в УАМ з цього моменту необхідно представити 2 рекомендації членів, які підтверджують професіоналізм нового члена і його етичну поведінку на ринку.
У 2007 році на засіданні Клубу було обговорено питання про те, що в Україні збільшується кількість «оманливих» тендерів. Компанії – замовники оголошували тендери з метою збору даних про ціни на дослідження і пропозицій по методу проведення дослідження для даної конкретної ситуації. У той же час реально тендер не проводився, переможець не оголошувався. Було прийнято рішення розробити Рекомендації з проведення тендерів в сфері маркетингових досліджень. Рекомендації прийняті на Форумі «Промисловий маркетинг» в червні 2007 року.
У 2008 році засідання клубу директорів пройшло на конференції Маркетинг в Україні. Голова комітету зі статистики Кваліфікаційного комітету УАМ проф. Сергій Солнцев вперше представив зміст кваліфікаційного іспиту «Менеджер з маркетингових досліджень» восьми директорам провідних компаній. Зміст іспиту було затверджено, перші кваліфікаційні іспити відбулися в Одеському державному економічному університеті в 2006 році. На іспиті був присутній проф. Микола Чурилов – член кваліфікаційного комітету, засновник першої в Україні дослідницької компанії. Сьогодні іспити проходять в трьох містах – Одесі (ОПУ), Києві (НТУУ «КПІ»), Харкові – Національний аерокосмічний університет.
У 2008 році на засіданні клубу директорів було прийнято рішення активно включитися у формування законодавчого середовища для саморегулюючих організацій. У 2008 і 2009 роках було проведено 2 конференції, члени УАМ взяли участь у розробці відповідних законопроектів.
У 2009 році було прийнято рішення про підтримку видання навчальної літератури, зокрема Підручника «Маркетинговий менеджмент» (автори Ф. Котлер, К. Келлер, О. Павленко) і Практикуму «Маркетингові дослідження: кейси та ситуаційні завдання» (автори І.Лилик, О.Кудирко)
Сьогодні діяльність по розробці та впровадженню стандартів діяльності на ринку потребує нового ступеня відповідальності. Ми пропонуємо створення Технічного комітету стандартизації «Дослідження ринку, громадської думки та соціальні дослідження», що буде дзеркальним функціоналу та завданням ISO/TC 225 “Market, opinion and social research”)
ІНДУСТРІАЛЬНИЙ ГЕНДЕРНИЙ КОМІТЕТ З РЕКЛАМИ
ГО «Українська Асоціація Маркетингу» виступила з ініціативою розробки Стандарту недискримінаційної реклами за ознакою статі. 30 вересня 2011 року на Всеукраїнському форумі професійних громадських об’єднань у сфері маркетингу та реклами Стандарт був прийнятий і підписаний 14 організаціями. У 2012 році Стандарт був зареєстрований ДП «Український науково-дослідним центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» як Стандарт організацій України під номером СОУ 21708654-002-2011. У 2014 році було створено Індустріальний Ґендерний Комітет з Реклами (ІГКР) – виконавчий орган рекламної галузі в Україні.
ІГКР створено задля забезпечення впровадження Стандарту недискримінаційної реклами за ознакою статі; розгляд скарг від споживачів; визначення ступеня порушення стандартів і чинного законодавства, надання експертних заключень на адвокатські запити або на вимогу державних органів, зокрема ДПСС України; надання консультацій компаніям щодо відповідності реклами вимогам законодавства або Стандарту. Індустріальний Гендерний Комітет з Реклами має свої представництва в усіх регіонах.
Налагоджена співпраця із Міністерством соціальної політики України та ДПСС України, Національною школою суддів, з відповідними комітетами ВР України, з Експертною радою з питань додержання рівних прав та запобігання дискримінації при Представнику Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини з рівних прав і свобод, прав національних меншин, політичних та релігійних поглядів.
Українська Асоціація Маркетингу та ІГКР ініціювали внесення змін до Закону України «Про рекламу» та включення до Закону визначення «дискримінаційна реклама» та «дискримінаційна реклама за ознакою статі». 10.09.2021 Верховна Рада України прийняла ЗАКОН УКРАЇНИ «Про внесення змін до Закону України “Про рекламу” щодо протидії дискримінації за ознакою статі». Документ 1750-IX. набув чинності 8 січня 2022 року. Європейська рекламна спільнота на засіданні Ради Європи високо оцінила роботу, проведену в Україні щодо попередження та боротьби з дискримінацією за ознакою статі в рекламі, визнавши українське рекламне законодавство одним з найпрогресивніших.
- Офіційний сайт: https://gkr.uam.in.ua
КЛУБ ВИКЛАДАЧІВ
Починаючи з 2000 року при УАМ постійно діє Клуб викладачів з маркетингу. Конференції та семінари УАМ стали місцем зустрічей вчених і практиків вітчизняного маркетингового бізнесу – явище нетипове для багатьох галузей української економіки. Членами клубу є провідні викладачі з маркетингу в Україні.
Формуванню клубу передувала велика робота, спрямована на створення платформи для спілкування представників наукової думки, маркетологів підприємств і дослідників.
25 жовтня 2002 року спільно з Секцією маркетингу Науково-методичної комісії з економічної освіти Міністерства освіти і науки України було проведено методичний семінар для викладачів “Портфель методичного забезпечення викладача маркетингу”, на якому питання змісту освітніх курсів, обмін досвідом і методиками викладання стали центром дискусії.
Зустрічі викладачів з метою обговорення напрямків розвитку маркетинг-освіти в Україні стали щорічними. Ці зустрічі проходили і на території дослідницьких компаній. Компанії TNS в Україні, ГФК-Юкрейн, Українська Маркетингова Група провели зустрічі з викладачами маркетингу.
З 2005 року Українська Асоціація Маркетингу стала членом Європейської Маркетингової Конфедерації, основним завданням якої є гармонізація професійних вимог маркетологів, розроблених національними асоціаціями.
У 2005 році за підтримки IRF (програма Схід – Схід) ВГО УАМ спільно з кафедрою маркетингу Національного гірничого університету (м Дніпропетровськ, зав. Кафедрою проф. Решетілова Т.Б.) провела міжнародну конференцію «Маркетинг освіти. Формування принципів взаємодії на ринку освіти і праці з урахуванням регіональних особливостей». Провідні викладачі України, Польщі, США спільно з представниками бізнесу обговорювали перспективні напрямки освіти та шляхи подолання розриву між академічними знаннями та практичними навичками ведення бізнесу.
У 2005 році в продовження цієї теми була проведена конференція «Професійна освіта в маркетингу. Кваліфікаційні вимоги »(за підтримки Public Affairs Section Посольства США в Україні). Результатом такої діяльності стало формування Кваліфікаційного комітету УАМ, основним завданням якого є розробка кваліфікаційних вимог до маркетологів і складання іспиту. Перше засідання Кваліфікаційного комітету відбулося 22 лютого 2008 року. До складу Кваліфікаційного комітету увійшли директори найбільших компаній, представники партнерських професійних асоціацій і провідні викладачі країни. На конференції «Маркетинг в Україні» в 2008 році були затверджені перші кваліфікаційні вимоги «менеджер з маркетингових досліджень». Навесні 2008 року студенти Одеського державного економічного університету першими пройшли сертифікацію на відповідність цим кваліфікаційним вимогам. Сьогодні Незалежні центри сертифікації УАМ створені в Києві, Одесі, Харкові. У них пройшли сертифікацію більш 200 фахівців.
З 2014 року ГО «Українська Асоціація Маркетингу» почала реалізовувати проект «Впровадження принципів дуальної освіти в систему освіти в Україні для підвищення конкурентоспроможності молоді на ринку праці» в партнерстві з Представництвом Фонду ім. Фрідріха Еберта в Україні з метою наближення змісту навчання у вищій школі до вимог ринку праці.
КОМУАМ
Комітет з питань Органічного Маркетингу при Українській Асоціації Маркетингу (далі КОМУАМ) створений з метою сприяння розвитку ринку органічних продуктів та налагодження відповідальних маркетингових комунікацій між виробниками, споживачами, владою та суспільством.
Основні задачі:
Формування культури споживання і бізнес-культури виробництва й просування українського органічного продукту
Підвищення поінформованості споживачів про переваги органічного виробництва та підтримка довіри споживачів до органічного продукту,
Проведення просвітницької діяльності та залучення громадськості в якості провідників змін щодо популяризації споживання органічних продуктів
Висування ініціатив щодо створення стандарту відповідальних маркетингових комунікацій в органічному секторі виробництва
Боротьба з проявами недобросовісної конкуренції на ринку органічних продуктів, зокрема недоброчесними практиками грінвошингу тощо.
Контакти:
- Фейсбук https://www.facebook.com/_komyam_
- Інстаграм https://instagram.com/_komyam_
КОМУАМ БИТВА ОРГАНІЧНИХ ТИТАНІВ
Канал створено для диалогу теоретиків та практиків у галузі органічного маркетингу
- КОМУАМ https://t.me/bot24_7_365
ТОП-МАРКЕТИНГ КЛУБ
Клуб «Топ Маркетинг» був заснований у 2005 році. Дійсними членами клубу є маркетологи – директори з маркетингу, менеджери та провідні фахівці маркетингових служб і відділів підприємств різних сфер діяльності. Цілями Топ-маркетинг клубу є обмін досвідом з колегами, розробка рекомендацій щодо підготовки фахівців з маркетингу та реклами для вищих навчальних закладів країни, розробка нових галузевих стандартів та внесення змін до існуючих.
Топ-маркетинг клуб – це інформаційний майданчик для спілкування професіоналів.
Положення про Топ-маркетинг клуб.
СТУДЕНТСЬКИЙ М-TEAM КЛУБ
Студентський клуб «М-команда» створений на базі Київського університету технологій та дизайну. Офіційне злиття відбулося після того, як студенти провели серію дискусій з питань маркетингу та реклами. Тоді було прийнято рішення запросити провідних фахівців з маркетингу, реклами та брендингу, щоб виступити та прочитати відкриті лекції, обговорити з ними сучасні тенденції розвитку маркетингу. Серед провідних експертів, які прийняли запрошення та виступили перед студентами, були Максим Лазебник – виконавчий директор Всеукраїнської рекламної коаліції, Валерій Пекар, віце-президент Виставкової федерації України, Михайло Старощук, голова Спілки рекламістів України.
Пізніше діяльність клубу вийшла за межі КНУТД. М-команда проводить свої заходи як на виставці REX, так і в стінах інших університетів.
Щоб стати членом клубу, необхідно заповнити Заявку на індивідуальне членство в УАМ із зазначенням – Заявка на студентський клуб М-команда.
Чекаємо на молодих, енергійних та креативних маркетологів!
