Конференція «Стратегічні вектори наближення України до європейських практик відповідального маркетингу: захист прав дітей від впливу реклами нездорової їжі»

19.11.2024 відбулася підсумкова конференція «Стратегічні вектори наближення України до європейських практик відповідального маркетингу: захист прав дітей від впливу реклами нездорової їжі» за результатами реалізації проєкту «Гармонізація української політики впровадження регулювання маркетингу харчових продуктів з європейською практикою захисту прав дітей та підлітків від впливу реклами нездорової їжі».

Проєкт реалізує ГО «Українська Асоціація Маркетингу» у партнерстві з EASA (Європейський Альянс зі Стандартів Реклами), ГО «Харчування та якість життя» та ДПСС України за підтримки Європейського Союзу та Міжнародного Фонду «Відродження», в рамках спільної ініціативи «Європейське Відродження України».

Під час конференції було акцентовано увагу на таких ключових аспектах:

  • необхідність продовження комплексного регулювання захисту прав дітей від впливу реклами їжі, надмірне споживання якої шкодить здоров’ю, шляхом поєднання законів та нормативно-правових актів міністерств й відомств з практикою актів м’якого права на принципах саморегулювання;
  • необхідність усунення прогалин в імплементації законодавчих та нормативно-правових актів через розроблення правил саморегулювання в сфері маркетингу харчових продуктів та напоїв, з особливим акцентом на захист прав дітей;
  • адаптація практики реалізації європейської ініціативи EUPledge в Україні;
  • проведення просвітницької роботи для створення здорового харчового середовища задля запобігання впливу реклами на вибір харчових продуктів і напоїв дітьми та підлітками;
  • організація широкої інформаційної компанії щодо відповідального маркетингу харчових продуктів та напоїв для всіх учасників екосистеми ринку (харчового бізнесу, рекламного бізнесу, батьків і дітей, полісмейкерів тощо).

Експерти проєкту: Ірина ЛИЛИК, президентка ГО «Українська Асоціація Маркетингу»; Наталія  САВИЦЬКА, завідувачка кафедри маркетингу, управління репутацією та клієнтським досвідом Державного біотехнологічного університету; Олександр ГЛАДУНОВ, віце-президент ГО «Українська Асоціація Маркетингу»; Вікторія ЄВЛАШ, завідувачка кафедри хімії, біохімії, мікробіології та гігієни харчування Державного біотехнологічного університету, ГО «Харчування та якість життя»; Олена  АНДРІЄНКО, членкиня Наглядової ради ГО «Всеукраїнська рекламна коаліція», заступниця директора з правових питань Publicis Groupe Ukraine – презентували Дорожню карту та Рекомендації для національної програми наближення регулювання маркетингу харчових продуктів в Україні з європейською практикою захисту прав дітей та підлітків від впливу реклами нездорової їжі.

На підтримку ініціатив запровадження саморегулівних практик на рекламному ринку, добровільне приєднання харчового бізнесу до EUPledge виступили європейські партнери проєкту: Orla TWOMEY, голова Європейського Альянсу зі Стандартів Реклами, виконавча директорка Ради Стандартів Реклами Ірландія (Chairwoman, European Advertising Standards Alliance. Chief Executive, Advertising Standards Authority Ireland); AnaElena HOHOFF, Associate Vice President WFA (Світова Федерація Рекламодавців).

В експертному обговоренні також взяли участь: Андрій СКІПАЛЬСЬКИЙ, національний координатор програм з неінфекційних захворювань Бюро ВООЗ в Україні; Таїсія КЛОЧКО, менеджер з питань стратегічного розвитку Американської торговельної палати в Україні (American Chamber of Commerce Ukraine); Тетяна ГВОЗДЕЦЬКА, головний спеціаліст сектору контролю за рекламою та дотриманням антитютюнового законодавства Головного управління Держпродспоживслужби у Волинській області; Олена ЗАПОРОЖСЬКА, завідувачка відділу профілактики неінфекційних захворювань Центру громадського здоров’я МОЗ України; Інна ПАНЧЕНКО, керівниця відділу маркетингу ТОВ ТЕРРА.

У заході взяли участь 126 учасників, представники харчового бізнесу, транснаціональні компанії та український бізнес, рекламісти, регулятори ринку – ДПСС України, МОЗ України, Центр громадського здоров’я, представництво ВООЗ в Україні, Американська торговельна палата в Україні (АСС Ukraine), науковці, освітяни.

Презентація експертів тут