Українська Ассоціація Маркетингу
Сьогодні:
29
П'ятниця
Березень 2024
Персональний вхід:   Логін: Пароль: Забули пароль? Зареєструватися
Пошук по сайту: Пошук
-> Опитування

Доверяете ли Вы результатам маркетинговых исследований?





Обязательно ли участвовать во всех опросах, которые присылают компании?




-> Гарячі теми форуму
-> честная реклама: это реально?
-> Организация иссследований в маркетинге
-> Дизайн виставок
-> Качество или количество
-> Организация маркетинговой деятельности на предприятии
Інші теми форуму

Регіональні представництва ІГКР
-> Історія організації

Українська Асоціація Маркетингу веде свою історію з 20 лютого 1997 року, коли збори засновників прийняли рішення і затвердили протокол про створення вітчизняного об'єднання маркетологів.

Основними завданнями організації були визначені:

· створення професійного об'єднання маркетологів;

· розробка стандартів роботи маркетологів;

· формування інформаційної платформи для професіоналів у сфері маркетингу;

· пропаганда і просування маркетингу як науки.

У 1999 році Українська Асоціація Маркетинг а отримала статус Всеукраїнської ї громадської організації.

Основними завданнями цього етапу стали:

· формування цивілізованого бізнес середовища в Україні;

· просування маркетингу як фактору, що визначає економічний розвиток і добробут країни;

· підтримка малого і середнього бізнесу шляхом впровадження принципів маркетингу в господарську діяльність;

· сприяння формуванню прозорого механізму взаємодії між навчальними закладами, бізнесом та органами державного управління у сфері освіти маркетологів.

Основними проектами на даному етапі стали:

· випуск науково-практичного журналу "Маркетинг в Україні" (спочатку щоквартальне видання, потім двомісячник), який був визнаний ВАК України професійним науковим виданням;

· проведення щорічної міжнародної науково-практичної конференції "Маркетинг в Україні", а також засідань за "круглим столом" маркетологів і товаровиробників різних галузей економіки - з метою ознайомлення з сучасним маркетинговим інструментарієм, пошуком спільних корпоративних позицій.

Починаючи з 2000 року, членами УАМ стали провідні маркетингові дослідницькі агентства, що знайшло своє оформлення в створенні при УАМ Клубу директорів дослідницьких агентств. Станом на 2004-2005 роки члени УАМ, згідно з експертними оцінками, забезпечували понад 90% обороту маркетингових досліджень, які здійснюються на замовлення дослідницькими агенціями.

Це зробило можливим розробку, ухвалення та державну реєстрацію Стандартів якості маркетингових досліджень УАМ. СОУ 91.12.0-21708654-001-2002. Розроблений на основі діючих міжнародних стандартів, цей документ виконує для галузі регулюючі функції, сприяє підвищенню професійного рівня та розвитку добросовісної конкуренції.

У 2003 році був здійснений офіційний переклад Директив і Керівництв ESOMAR українською мовою. Книга, видана УАМ, була представлена на конференції «Маркетинг в Україні», яка проходила в листопаді 2003 року в приміщенні Київського національного економічного університету за фінансової підтримки Посольства Королівства Нідерландів в Україні. Офіційний переклад Директив і Керівництв ESOMAR був виданий накладом 1000 примірників і розповсюджений серед членів асоціації, викладачів вузів, представлений у провідні бібліотеки України. Сьогодні Стандарти якості маркетингових досліджень і Керівництва і Директиви ESOMAR є нормами ведення бізнесу у дослідницькій галузі.

З 2005 року УАМ стала офіційно членом ESOMAR, а генеральний директор УАМ Ірина Лилик була обрана Національним представником ESOMAR в Україні.

Документи міжнародних організацій постійно публікуються в науково-практичному журналі асоціації «Маркетинг в Україні».

Подальший розвиток отримали в цей час освітні та науково-практичні заходи УАМ. Конференції та семінари УАМ стали місцем зустрічей вчених і практиків вітчизняного маркетингового бізнесу - явище нетипове для багатьох галузей української економіки. З метою розвитку маркетингу як науки і для створення платформи спілкування між представниками наукової думки, маркетологами підприємств і дослідниками щорічно стала проводитися Міжнародна науково-практична конференція «Маркетинг в Україні». Метою конференції є обговорення тенденцій розвитку маркетингу в Україні, перспективних напрямків в маркетинг освіті, знайомство з новими технологіями в сфері досліджень, обмін досвідом вітчизняними маркетологами між собою і з іноземними гостями. За результатами обговорень друкуються тези основних доповідей і дискусій.

З 2003 року постійною подією стало проведення щорічного Всеукраїнського Форуму "Промисловий маркетинг", основною задачею якого є розвиток маркетингу для сектору B2B, а також впровадження сучасних маркетингових технологій у діяльність промислових підприємств. Спонсорами виступили компанії «Сіменс Україна» та «Єврокар», KNAUF Marketing. Філософія форуму - «Прозорість та партнерство».

У 2004 році ВГО УАМ розробила і запропонувала своїм членам електронне видання, спочатку назване як Інформаційний бюлетень УАМ і потім поступово переросло в «Маркетинг-газету». Основним завданням даного видання є оперативне інформування маркетологів про маркетингові проекти, які проходять в Україні і за кордоном.

Для реалізації статутних цілей «Підтримка малого та середнього бізнесу шляхом впровадження принципів маркетингу у господарську діяльність» Українська Асоціація Маркетингу провела цикл тренінг-семінарів у місті Миколаєві «Практичний тренінги з бізнес - планування та інвестиційного менеджменту для жінок-підприємців »у 2000 році. Проект здійснювався за фінансової підтримки Міжнародного фонду «Відродження».

У 2003/2004 роках реалізовувався проект «Партнерство жінок і чоловіків у бізнесі» за підтримки Канадсько-українського гендерного фонду. Основною метою проекту було - формування гендерної рівності в бізнесі шляхом навчання ефективному співробітництву. Навчання було організовано як модулі тренінгів з бізнес - планування, маркетингу, трудовим відносини і психотехнологіям в бізнесі. У 2004 році цей проект також реалізовувався Рівненською обласною організацією «Українська Асоціація Маркетингу» (президент Олександр Дейнега, директор Олександр Гладунов). Навчання на програмі проекту пройшли понад 300 осіб з усіх регіонів України.

У 2011 році реалізовувався проект „Школа-студія професійних тренерів та консультантів з питань ґендерної рівності та соціальної справедливості в соціо-економічній сфері (сертифікаційний рівень)”, якій виконується ВГО „Українська асоціація маркетингу”, Центром ґендерно-правової освіти у партнерстві з Департаментом ґендерної політики Міністерства соціальної політики України за підтримки Канадського фонду місцевих ініціатив. Період виконання проекту серпень –грудень 2011 року.

У 2003 році Рівненською обласною організацією «Українська Асоціація Маркетингу» за підтримки Національного Демократичного інституту був реалізований проект «Захист економічних інтересів жителів міста Рівне», націлений на покращення якості міських комунальних послуг.

У 2004-2006 роках Рівненська обласна організація «Українська Асоціація Маркетингу» за рахунок фінансування Фонду Євразія був реалізований комплексний проект з розвитку підприємництва в чотирьох районах Рівненської області. Було створено мережу районних інформаційно-консультаційних пунктів для підприємців, проведено більше 100 тренінгів з питаннях підприємництва та три соціологічних дослідження на підставі яких були розроблені пропозиції про заходи щодо підтримок підприємництва місцевими органами влади

У 2006 році Рівненська обласна організація «Українська Асоціація Маркетингу» за підтримки фонду ім. Стефана Баторія організувала кластер зеленого туризму в Демидівському районі Рівненської області.

У 2007-200 8 рр.. Рівненська обласна організація «Українська Асоціація Маркетингу» за рахунок фінансування Координатора проектів ОБСЄ в Україні провела дослідження стану регіональної інноваційної системи Рівненської області. Результати дослідження були використані при розробці довгострокової програми науково-технічного та інноваційного розвитку Рівненської області. Створений за сприяння ОБСЄ інноваційний кластер «Впровадження» залучив, в 2008 році більше 300 тис. грн. для розвитку інноваційних технологій, обсяг реалізації інноваційної продукції склав більше, ніж 1,3 млн. грн.

У 2010 році за сприяння Посольства Канади в Україні, Рівненська обласна організація «Українська Асоціація Маркетингу» почала проект з розвитку екологічного будівництва, енергозберігаючих технологій та впровадження практику житлового будівництва поновлюваних джерел енергії.

У 2003 році ВГО УАМ провела спеціальні тренінги з маркетингу для представників преси. Проект Marketing for Mass-Media (training course) проходив при фінансової підтримки IREX ProMedia (США).

Українська Асоціація Маркетингу постійно проводить відкриті тренінги для навчання новітнім технологіям в маркетингу, рекламі, ПР.

Постійне спілкування з керівниками підприємств, а також опитування, проведене УАМ в кінці 2003 року, засвідчили, що найбільш гострою проблемою для розвитку підприємства є проблема нестачі професійно підготовлених кадрів.

Починаючи з 2000 року при УАМ постійно діє Клуб викладачів з маркетингу. Щорічно став проводиться методичний семінар для викладачів, на якому обговорюються питання змісту освітніх курсів, обмін досвідом в методиках викладання. Перший методичний семінар "Портфель методичного забезпечення викладача маркетингу" був проведений 25 жовтня 2002 року спільно з Секцією маркетингу Науково-методичної комісії з економічної освіти Міністерства освіти і науки України. Зустрічі викладачів з метою обговорення напрямки розвитку маркетинг-освіти в Україні стали щорічними. З 2005 року Українська Асоціація Маркетингу стала членом Європейської Маркетингової Конфедерації, основним завданням якої є гармонізація професійних вимог маркетологів, розроблених національними асоціаціями. У 2005 році був створений студентський маркетинг-клуб «M-team» на базі Київського уні верситету технологій та дизайну. У 2005 році за підтримки IRF (програма Схід - Схід) ВГО УАМ спільно з кафедрою маркетингу Національного гірничого університету (м. Дніпропетровськ) провела міжнародну конференцію «Маркетинг освіти. Формування принципів взаємодії на ринку освіти і праці з урахуванням регіональних особливостей ». Провідні викладачі України, Росії, Польщі, США спільно з представниками бізнесу обговорювали перспективні напрямки освіти та шляхи подолання розриву між академічними знаннями і практикою ведення бізнесу. У 2005 році в продовження цієї теми була проведена конференція «Професійна освіта в маркетингу. Кваліфікаційні вимоги» (за підтримки Public Affairs Section Посольства США в Україні). Результатом такої діяльності стало формування Кваліфікаційного комітету УАМ, основним завданням якого є розробка кваліфікаційних вимог до маркетологів і складання іспиту. Перше засідання Кваліфікаційного комітету відбулося 22 лютого 2008 року. До складу Кваліфікаційного комітету увійшли директори найбільших компаній, представники партнерських професійних асоціацій та провідні викладачі країни. На конференції «Маркетинг в Україні» в 2008 році були затверджені перші кваліфікаційні вимоги «менеджер з маркетингових досліджень». Навесні 2008 року студенти Одеського державного економічного університету першими пройшли сертифікацію на відповідність цим кваліфікаційним вимогам. Сьогодні Незалежні центри сертифікації УАМ створені в Києві, Одесі, Харкові, Сумах. У них пройшли сертифікацію більш 200 фахівців.

З 2005/2006 року для підтримки талановитої молоді був організований Всеукраїнський конкурс студентських робіт з маркетингу. У 2006 році конкурс був названий на честь Ігоря Ткаченка, засновника конкурсу і талановитого маркетолога. Ігор Ткаченко створив одну з перших в сучасному українському бізнесі рекламну компанію, вперше представив вітчизняному ринку піплметричну панель, був одним з розробників Стандартів якості маркетингових досліджень. Конкурс проводиться за підтримки компанії TNS Ukraine. Номінація конкурсу: маркетингові дослідження. Першими переможцями конкурсу стали студентки Хмельницького національного університету Ірина Захарчук, Наталія Пазевіч.

З 2006 року Чернівецька обласна організація «Українська Асоціація Маркетингу» (голова Ірина Лошенюк, директор Олексій Бессараб) почала щорічно проводити Відкритий Буковинський Студентський фестиваль реклами в місті Чернівці.

Метою дослідницької діяльності Української Асоціації Маркетингу є вивчення генеральної сукупності і надання цієї інформації ринку. Дослідження проводяться як власними силами («Де вчитися маркетингу», «Очікування роботодавців і студентів») так і за фінансової підтримки міжнародних організацій. Так, в 2005-2006 роках за підтримки проекту BIZPRO (USAID) в Україні були проведені дослідження: «Базове і повторне соціологічне дослідження результативності роботи єдиних дозвільних центрів в м. Бровари (Київська область) та м. Прилуки (Чернігівська область)»; Дослідження секторів промисловості України (сектор текстильного виробництва www. bizpro. org, сектор переробки м'яса і м'ясопродуктів www. bizpro. org, сектор переробки овочів і фруктів www. bizpro. org ; за підтримки Програми розвитку ООН «Товариство споживачів і громадські об'єднання» - «Дослідження технічних і програмних можливостей громадських організацій України» (2007, www. consumerinfo. org. ua ), «Дослідження здатності організацій громадянського суспільства брати участь у процесах стандартизації у сфері споживчих товарів. Опитування керівників громадських організацій ». (2009, www. consumerinfo. org. ua ); проведено «Аналіз Звернення Європейської Комісії до Европейского Парламенту, Раді, Європейського соціальному економічного комітету та Комітету регіонів з питання гармонізації методології класифікації та оприлюднення скарг і запитів споживачів» (2009, www . consumerinfo. org. ua ); за підтримки Public Affairs Section Посольства США в Україні - «Підприємці в громадянському суспільстві» (2008, www.uam.in.ua ).

Розвиток рекламного ринку України призвело до розуміння необхідності впровадження стандартів саморегулювання галузі у сфері подолання сексизму.

Рекламне і гендерне співтовариство виступили з ініціативою розробки Стандарту недискримінаційної реклами за ознакою статі. 30 вересня 2011 року на Всеукраїнському форумі професійних громадських об'єднань у сфері маркетингу та реклами. Сьогодні Стандарт прийнятий і підписаний 14 організаціями. На Форумі було створено Індустріальний Ґендерний Комітет з Реклами (ІҐКР), основними завданнями якого стали: розгляд скарг від споживачів; визначення ступеня порушення стандартів і чинного законодавства. Крім того в 2011 році був проведений тренінг для рекламістів за підтримки ПРООН з метою інформування рекламного співтовариства про таку ініціативу. Для розширення інформаційного поля і виховання відношення до Стандартів як до нормами ведення бізнесу у молодих рекламістів був проведений тренінг для викладачів реклами. За результатами тренінгу питання подолання сексизму в рекламі включені в навчальні програми з дисциплін: маркетингова політика комунікацій, рекламний менеджмент, рекламний креатив у 30 вузах. У 2012 році Стандарт був зареєстрований ДП « Український науково-дослідним центром проблем стандартизації, сертифікації та якості» як Стандарт організацій України під номером СОУ 21708654-002-2011. Діяльність здійснювалась з урахуванням прогресивного досвіду Європейських країн та на основі вивчення документів міжнародних і національних асоціацій. Проект реалізується в партнерстві з Фондом імені Фрідріха Еберта в Україні.

Засновники Всеукраїнської громадської організації "Українська Асоціація Маркетингу": академік Анатолій Павленко, проф .. Алла Старостіна, проф проф .. Тетяна Циганкова, к.е.н. Ірина Лилик, к.е.н. Володимир Заболотний, проф .. Володимир Онищенко.

Президентом УАМ обраний ректор КНЕУ, академік Анатолій Павленко, віце президентами - проф. Алла Старостіна, проф. Володимир Паніотто, Олександр Гладунов, проф. Михайло Окландер.

До Ради УАМ увійшли Світлана Гостілова, проф. Віктор Заруба, к.е.н. Наталія Карпенко, к.е.н. Ірина Лилик, к.і.н. Сергій Лилик, Павло Макаренко, к.е.н. Людмила Мороз, проф. Д.е.н. Тетяна Решетілова, проф., Д.е.н. Ірина Решетнікова, Олег Синаюк, к.пс.н. Олександр Федоришин, проф. д.соц.н. Микола Чурилов, проф., К.т.н. Лариса Яцишина.

Генеральним директором була затверджена к.е.н. Ірина Лилик.