|
Круглий стіл з питань обговорення проєкту Умов прийому на навчання для здобуття вищої освіти на 2022 рік. УАМ готує свої зауваження та пропозиції.
Сьогодні 5.10.2021 в рамках "Круглого столу" відбулося обговорення проєкту Умов прийому до ЗВО у 2022 році
Найбільш суперечливими є питання щодо введення додаткових вступних іспитів у вигляді:
- "предметного тесту з управління та адміністрування єдиного фахового вступного випробування" (073, 075, 076)
- "тесту загальної навчальної компетентності єдиного фахового вступного випробування" (075)
В обговоренні взяли участь:
Президент ГО УАМ - Ірина Лилик Ирина Лылык
Голова НМК з маркетингу, Віцепрезидент ГО УАМ - Андрій Федорченко
Віцепрезидент ГО УАМ, очільник Одеської обласної організації - Михайло Окландер Михаил Окландер
Віцепрезидент ГО УАМ, очільник Хмельницької обласної організації - Світлана Ковальчук
заступник керівника Національного агентства кваліфікацій - Володимир Ковтунець
представники більшості регіональних підрозділів ГО УАМ
завідувачі кафедр та викладачі профільних маркетингових дисциплін провідних ЗВО України
Головні тези, що знайшли відображення в процесі обговорення:
- Держава не регулює Освітній процес у ЗВО, відповідно не може втручатися і регулювати вступ у магістратуру.
- За якість Освітнього процесу щодо підготовки фахівців відповідає Гарант ОП та керівництво ЗВО
- Уніфікація фахового ЄВІ та запровадження ЄВІ за галуззю знань для 073, 075, 076 спеціальностей порушує права вступника до магістратури
- При організації вступної кампанії маємо послуговуватися Стандартами вищої освіти, в яких закладено принцип "мінімум спільного" і відсутній підхід щодо уніфікації вступного випробування до магістратури
- Введення фахового ЄВІ повністю невілює галузеве спрямування (унікальність) бакалаврських ОПП і порушує права автономії ЗВО
- Пропонований підхід не враховує думку головних стейколдерів (вступників і роботодавців)
- Віднесення МАРКЕТИНГУ до креативних спеціальностей рішенням КМУ від 2019 р., а отже нерегульованих, унеможливлює застосування при вступі до магістратури стандартизованих тестів
- Запровадження фахового ЄВІ з маркетингу суперечить формуванню наукових шкіл і не враховує існування ОНП на даному рівні вищої освіти
Ці та деякі інші дискусійні питання мають стати основою звернення для звернення до профільного комітету Верховної Ради та Міністерства освіти і науки України
До формування зауважень і пропозицій долучилися:
Михайло Окландер; Андрій Федорченко; Світлана Ковальчук; Ірина Лилик; Володимир Ковтунець; Ірина Перевозова; Сергій Войтович; Олександра Мандич; Елена Жегус; Наталья Савицкая; Наталія Карпенко; Віталій Нянько; Альона Танасійчук; Татьяна Забаштанская; Олена Коломицева; Олена Шапоренко та інші
На переконання учасників дискусії прийняття подібних рішень:
- має бути поміркованим,
- базуватися на чинних стандартах вищої освіти, унікальності ОП бакалаврського рівня,
- враховувати думку професійних організацій та стейколдерів,
- не порушувати права здобувачів ВО та автономії ЗВО!
Вернуться к списку
|
|
|