Презентація проєкту «Гармонізація української політики впровадження регулювання маркетингу харчових продуктів з європейською практикою захисту прав дітей та підлітків від впливу реклами нездорової їжі»

19 березня 2024 року відбулася презентація проєкту «Гармонізація української політики впровадження регулювання маркетингу харчових продуктів з європейською практикою захисту прав дітей та підлітків від впливу реклами нездорової їжі», який реалізується Громадською організацією «Українська Асоціація Маркетингу» в партнерстві з EASA (Європейський Альянс зі Стандартів Реклами), ГО «Харчування та якість життя», ДПСС України за підтримки Європейського Союзу та Міжнародного фонду «Відродження» в рамках спільної ініціативи «Європейське Відродження України».

Команда експертів проєкту: Ірина Лилик – президентка ГО «Українська Асоціація Маркетингу», керівниця проєкту; Олександр Гладунов – віцепрезидент ГО «Українська Асоціація Маркетингу», керуючий партнер аналітичної групи Стратегіко; Наталія Савицька – д.е.н., професор, завідувачка кафедри, керівник «Центр маркетингових досліджень та ініціатив» Державного біотехнологічного університету.

Як зазначили експерти, основними завданнями проєкту є вивчення та поширення інформації та європейської практики щодо регулювання маркетингу харчових продуктів і захисту прав дітей та підлітків від впливу реклами нездорової їжі.

Ірина Лилик наголосила, що харчування дітей протягом останніх десятиліть змінюється у всьому світі. Діти все менше стикаються з проблемою нестачі їжі, але вони зростають в умовах зміни клімату, екологічної деградації, міграції населення, хибних маркетингових практик, спрямованих на збільшення попиту на нездорову їжу. Такі загрози здоров’ю є спільними для дітей у всіх країнах.

Команда експертів представила умовний розподіл витрат на рекламу продуктів харчування. Він свідчить, що на рекламу продуктів здорового харчування припадає менш як 1% від загальної суми витрат на рекламу, тоді як на рекламу фастфуду – до 40%, продукції з високим вмістом солі, цукру, жирів, включно із солодкими газованими напоями, – 51%.

«Така масована і подекуди агресивна маркетингова кампанія досягає свого результату. Ми бачимо на полицях в супермаркетах товари з високим вмістом жирів, цукрів і солі. І все це має інший вимір. За різними оцінками, у світі бюджет маркетингових заходів, що пропагують нездорову їжу та видатків на боротьбу з раком та неінфекційними захворюваннями майже зіставні. Отож, цей проєкт спрямований на досягнення мрії кожної держави: здорові люди, здорове суспільство, здорова планета», – зазначила Наталія Савицька.

В рамках проєкту, який триватиме протягом 2024 року, заплановані круглі столи та конференції за участі галузевих асоціацій рекламістів, виробників харчових продуктів, а також представників органів державної влади і місцевих громад для напрацювання узгодженої концепції захисту прав дітей та підлітків від впливу реклами нездорової їжі. В результаті проєкту буде надано рекомендації для Національної програми наближення законодавства до актів права ЄС.

Захід проходив за підтримки Європейського Союзу та Міжнародного фонду «Відродження» в рамках спільної ініціативи «Європейське Відродження України». Матеріал представляє позицію авторів і не обов’язково відображає позицію Європейського Союзу чи Міжнародного фонду «Відродження».
Трансляція заходу на сайті та YouTube-каналі Укрінформу

Контакти ГО «Українська Асоціація Маркетингу» uam.in.ua umaukras@gmail.com +380677758561