Украинская Ассоциация Маркетинга
Сегодня:
29
Пятница
Март 2024
Персональный вход:   Логин: Пароль: Забыли пароль? Зарегистрироваться
Поиск по сайту: Найти

Региональные представительства ИГКР
Все об исследованиях
Мы на facebook
->

ИГКР признал наружную рекламу домашнего 4G интернета от компании-провайдера «Фрегат» сексистскою

ЕКСПЕРНИЙ ВИСНОВОК

Експертний Висновок надано ГО «Українська Асоціація Маркетингу» (21708654) та Індустріальним Ґендерним Комітетом з Реклами (ІҐКР) до складу якого входять представники асоціацій, які підписали Стандарт «Недискримінаційна реклама за ознакою статті» СОУ 21708654-002-2011 (надалі - Стандарт). Представники/ представниці асоціацій – члени ІҐКР: генеральний директор Громадської організації «Українська Асоціація Маркетингу», національний представник ESOMAR в Україні у 2005-2016 роках – Ірина Лилик, (освіта вища економічна, кандидат економічних наук, доцент, стаж роботи в сфері маркетингу 20 років), Голова Київського Регіонального Представництва ІГКР – Олена Бучинська (освіта вища економічна, кандидат економічних наук, стаж роботи в сферах маркетингу та ПР 10 років); експерт ІГКР – Ольга Максименко (президент Експертної Міжгалузевої Асоціації України), освіта вища, стаж роботи в сфері маркетингу та реклами 5 років).
Експертиза щодо наявності дискримінації в рекламних матеріалах проведена на підставі звернення Головного управління Держпродспоживслужби в Черкаській області №116 від 16.05.2018 року (копія листа від начальника Управління захисту споживачів Дубової О.Д. та фотоматеріал реклами, що підлягає експертизі, додається).
В якості об'єкту експертизи виступає зовнішня реклама домашнього 4G інтернету від компанії-провайдера «Фрегат» у м.Черкаси.
Експертна комісія уважно вивчила наданий фотоматеріал, крім того, - провела власне розслідування, і виявила рекламу аналогічного змісту в інших містах України, в Інтернеті та різноманітних соціальних мережах та віртуальних об'єднаннях за інтересами. З чого можна зробити висновок про масштаби впливу подібної рекламної продукції на аудиторію.
В контексті вищезазначеного, варто наголосити, що рекламна діяльність в Україні регулюється Законом України "Про рекламу" (далі – Закон).
Статтею 1 Закону визначено, що «Реклама - це інформація про особу чи товар, розповсюджена в будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо таких особи чи товару».
У ч.3. статті 7 Закону зазначено, що реклама не повинна містити інформації або зображень, які порушують етичні, гуманістичні, моральні норми, нехтують правилами пристойності.
У 2011 році фахові асоціації, які об’єднують маркетологів та рекламістів прийняли Стандарт недискримінаційної реклами за ознакою статті (далі – Стандарт), зареєстрований відповідним чином Державним підприємством «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості (ДП УкрДНЦ)» (Зареєстровано 30.07.2012 № 3259575212249), є Стандартом організацій України (СОУ 21708654-002-2011). Стандарт виконує функції нормативного документа в деяких аспектах саморегулювання рекламної галузі.
У п.5.2.8 (а) Стандарту зазначено, що «Реклама вважається дискримінаційною за ознакою статі та порушує добросовісну маркетингову практику, якщо зображує або описує жінку або чоловіка як прикрасу чи сексуальний об'єкт, включаючи натяки на статеві стосунки і сексуальність людей, які нічим не пов'язані з рекламованим продуктом, і не мають прямих асоціацій з споживанням рекламованого продукту, товару, послуг тощо; порушення посилюється, якщо сексуальність людини зображується або описується принизливо, зневажливо, наклепницьким чином (для людської гідності) через мову, позування, вербальні або невербальні натяки тощо)».
Реклама провайдера «Фрегат» має максимально відвертий та провакаційний характер, є стовідсотково тізерною, тобто такою, що привертає увагу, дражнить. 80% площі біг-борду займає фотографічне зображення чотирьох сідниць у нижній білизні червоного кольору, під якими на червоному фоні написано «4G» і більш дрібними буквами синього кольору пояснюється, що мова йде про інтернет і надається посилання на офіційний сайт компанії.
Враховуючи той факт, що оголені фрагменти людського тіла не мають жодного відношення до об'єкту реклами, більш того викликають когнітивний дисонанс, у зв'язку із неможливістю знайти будь-який взаємозв'язок між рекламними елементами, дана рекламна продукція визнається такою, що порушує стандарти недискримінаційної реклами. Більш того, переважна кількість експертів та пересічних споживачів реклами провайдера «Фрегат» (65 з 82 опитанних) визнали її неестетичною та відштовхуючою, що свідчить про низький рівень професіоналізму, як розробників, так і виробників данної рекламної продукції.
Компанія «Фрегат» входить у топ провідних інтернет-провайдерів України і є представленою у 15 українських містах, тому, на думку експертів, дуже важливо припинити розповсюдження подібного контенту, який є доступним для широкої аудиторії українців, в тому числі і для дітей.
Що стосується рекламної кампанії у м. Черкаси, то це вже не перший випадок розміщення відверто дискримінаційної реклами провайдера «Фрегат» в цьому місті. Навесні 2016 року громадськість обурила інша зовнішня реклама: із зображенням оголених чоловіка та жінки у дитячих надувних кругах. Тому, зважаючи на той факт, що компанія «Фрегат» взяла собі за правило та норму розміщення подібного рекламного матеріалу низької якості та дискримінаційного соціального значення, експерти наголошують на необхідності припинення демонстрації рекламного матеріалу та санкційному втручанні.
Зважаючи на той факт, що у сучасної реклами дуже високий потенціал впливу на сучасний соціум, гендерні стереотипи повинні виключно підкреслювати гідність та переваги об'єкту реклами, чого не можна сказати про об'єкт експертизи.
Реклама визнана дискримінаційною та такою, що порушує Розділ II ч. 3 ст 7 Закону України «Про рекламу» «Реклама не повинна містити інформації або зображень, які порушують етичні, гуманістичні, моральні норми, нехтують правилами пристойності»
Реклама визнана дискримінаційною та такою, що порушує Стандарт «Недискримінаційна реклама за ознакою статті» СОУ 21708654-002-2011 Пункт 5.2.9., оскільки реклама інтернет-провайдера «Фрегат» зображує оголені фрагменти жіночого тіла, що ніяким чином не пов'язані із об'єктом реклами,описує жінку як сексуальний об'єкт, включає натяки на статеві стосунки та сексуальність людей.

Висновки

Реклама інтернет-провайдера «Фрегат» є дискримінаційною та порушує вимоги
• Ст.7 ч. 3, Закону України «Про рекламу»
• ст. 5 п. 5.2.9, Стандарту «Недискримінаційна реклама за ознакою статі» – СОУ 21708654-002-2011

Президент Громадської організації «Українська Асоціація Маркетингу»,
Голова Індустріального Ґендерного Комітету з Реклами Ірина Лилик

Голова Київського Регіонального Представництва ІГКР Олена Бучинська
Президент Експертної Міжгалузевої Асоціації України Ольга Максименко



Вернуться к списку