Мислити як маркетолог, навчати як профі: зустріч Клубу викладачів-членів УАМ

7 квітня 2025 року Українська Асоціація Маркетингу провела надихаючу зустріч Клубу своїх членів – викладачів маркетингових дисциплін – активної спільноти фахівців, що формують майбутнє маркетингової освіти в Україні. На зустрічі обговорили актуальні проєкти Української Асоціації Маркетингу, познайомилися з новими членами, поділилися викликами та ідеями, а також взяли участь в експертній сесії на тему: «Маркетингова воронка: метрики, аналіз та бізнес-рішення».

Запрошеним гостем виступила Альона Горковенко – експертка з 16-річним досвідом у торговому та маркетингу в компаніях Nestle, Phillips, IDS Україна та OLX. В OLX побудувала B2B напрямок, виконуючи різні функції: управління, бренд-менеджмент, PR, цифровий маркетинг, контент, SMM, PPC, аналітика. Альона очолювала команду B2B маркетингу та контент-напрямок. Має нагороди Effie.

На зустрічі Альона Горковенко детально розповіла про:

  • Сучасну концепцію маркетингової воронки
  • Метрики для кожного етапу воронки
  • Розрахунок метрик
  • Аналіз впливу метрик на бізнес-рішення в різних галузях
  • Кейси, що демонструють зв’язок метрик з бізнес результатами

Зупинилися на етапах еволюції маркетингової воронки: перехід від лінійних до циклічних воронок. Сучасна маркетингова воронка більше не обмежується шляхом «зайшов-купив-вийшов», сьогодні клієнт залишається довготривалий час з компанією\продуктом\сервісом, і саме це створєю базу для сталого розвитку бізнесу.  

Розглянули особливості сучасного підходу до маркетингової воронки:

  • Циклічність замість лінійності: нині у фокусі цінність клієнта, яка розкривається протягом тривалого періоду.
  • Персоналізованість: залежно від характеристик цільової аудиторії, воронки можуть сильно відрізнятися
  • Омніканальність: сучасна маркетингова воронка враховує всі точки дотику з клієнтом у різних каналах комунікації.
  • Адаптивність: клієнти можуть входити до воронки на різних етапах, перестрибувати через кроки або виходити на різних етапах.

Маркетинг має оперувати базовими комерційними метриками компанії: рівень продажів, дистрибуція, собівартість, дохід, маржа, середній чек, має вміти розрахувати EBITDA, ROI, ROMI. Маркетолог має знає метрики здоров’я свого бренду (Brand Health Tracking Metrics): знання бренду, частота використання, лояльність.

Якщо ж фокусуватися на метриках воронки, то вони найточніше дадуть оцінку ефективності впровадження тактик і активностей саме диджитал-маркетингу.

Адже саме у диджитал-маркетингу є інструментарій і за певними формулами можна порахувати ефективність кожного каналу комунікації зі споживачем і порівнювати їх між собою. Наприклад, можна зіставити ефективність YouTube з PPC кампаніями, або порівняти банерну рекламу з кампаніями в Meta. Можна піти ще далі – і проаналізувати, наскільки ефективною є та чи інша комунікація для різних аудиторій (можемо таргетуватися за соціально-демографічними характеристиками, за вподобаннями тощо).

Розібрали ключові, які дають гарне бачення, метрики ефективності активностей, маркетингових кампаній.

Метрики етапу Acquisition:

  1. Customer Acquisition Cost (CAC) – Вартість залучення клієнта
  2. CAC Payback Period – Період окупності CAC
  3. Cost Per Lead (CPL) – Вартість лідогенерації
  4. Conversion Rate (CR) – Коефіцієнт конверсії
  5. Cost per click (CPL) – Вартість за клік
  6. Return on Advertising Spend (ROAS) – Рентабельність рекламних витрат

Чим міряти:

  1. Google Analytics (трафік, джерела, поведінка)
  2. CRM-системи (лідогенерація, конверсії)
  3. Ad platforms (Facebook Ads, Google Ads)

Метрики етапу Engagement:

  1. Average Session Duration – Середня тривалість сесії
  2. Pages per Session – Сторінок за сесію
  3. Bounce Rate – Показник відмов
  4. Click-Through Rate (CTR) – Показник клікабельності
  5. Engagement Rate – Рівень залученості

Чим міряти:

  1. Hotjar (теплові карти, записи сесій)
  2. Google Analytics (Events tracking)
  3. Social media insights

Метрики етапу Retention:

  1. Customer Retention Rate (CRR) – Коефіцієнт  утримання клієнтів
  2. Churn Rate – Коефіцієнт відтоку
  3. Customer Lifetime Value (CLV) – Прижиттєва  цінність клієнта
  4. Repeat Purchase Rate – Частота повторних покупок
  5. Net Promoter Score (NPS) – Індекс споживчої  лояльності

Чим міряти:

  1. CRM та ERP системи
  2. Спеціалізовані інструменти (ChurnZero, CustomerSuccessBox)
  3. NPS-платформи

Важливо пам’ятати, що різні галузі мають специфічні особливості воронки та метрик, постійна оптимізація на основі метрик – основа сталого зростання бізнесу.

Зустріч з цінними інсайтами, жива дискусія, що об’єднала практиків і теоретиків, – запорука якісної маркетингової освіти в Україні.


Українська Асоціація Маркетингу дякує всім, хто зміг долучитися і взяти участь у Клубній зустрічі!

Маркетингова воронка та метрики – корисні матеріали від практиків:

Retention-стратегії, що працюють: від теорії до практики: інсайти + матеріали + відеозапис з вебінару з Альоною Горковенко

20+ маркетингових каналів для eCommerce: деталізований конспект + матеріали + відеозапис з вебінари з Оксаною Вобяченко



Клуб викладачів-членів УАМ продовжує роботу – попереду багато цікавого! Долучайтеся!