Випуск для тих, хто хоче побачити всю багатогранність індустрії, відчути її «ДНК», зрозуміти її виклики і професійні секрети
Стаття президента Української Асоціації Маркетингу Ірини Лилик з аналітичним оглядом ринку маркетингових досліджень за 2023 рік. Це вже 20-те щорічне опитування керівників дослідницьких компаній України з метою визначення обсягу українського ринку маркетингових досліджень, його структури, темпів зростання. Цей експертний аналіз допомагає маркетинговим агенціям звіритися з загальним компасом ринку, оцінити свою нішу, виявити можливості для розвитку, а партнерам та замовникам маркетингових досліджень – познайомитися з основними операторами ринку.
Іноді здається, не існує іншої такої професії, щоб об’єднувала настільки широке коло спеціалістів, як «researcher». Професія ресерчера поєднує в собі спеціалістів з соціології, політології, психології і маркетингу, іноді, навіть журналістики, а в умовах глобальної цифровізації з’явилися й діджитал спеціалісти. Але так було не завжди. Про еволюцію професії ресерчера в Україні від 90-х до сьогодення читайте у статті директора «New Image MG» Олега Сінаюка.
Два головні питання для оцінки якості соціологічних даних під час війни – чи можна вважати наші дані репрезентативними і чи можемо ми довіряти відповідям тих респондентів, яких опитуємо (проблема щирості відповідей). Свою статтю президент КМІС, професор НаУКМА Володимир Паніотто присвятив репрезентативності вибірок під час війни.
Чи змінилось щось у самій методології або процесі проведення якісних досліджень з початком повномасштабної війни. Однозначна відповідь: зміни відбулися, їх багато, деякі з них вельми значущі. Експерт з якісних досліджень Станіслав Чеглінцев наводить особливості проведення якісних досліджень під час війни, які не лише потрібно враховувати, але й які сильно актуалізували, мабуть, головне питання сьогодення: хто і як проводить дослідження, і наскільки результати дослідження є надійними, щоб робити будь-які висновки.
Ера використання штучного інтелекту у розпалі. Всі тільки і кажуть про це, але багато людей дуже скептично ставляться до цього тренду. Чому? Невіра в можливості, проблеми з використанням різними мовами, окрім англійської, зокрема українською, побоювання, що ШІ замінить спеціалістів або підірве реноме експертів, та можливий витік конфіденційної інформації за межі компанії. Але все це не заважає спеціалістам та індустріям використовувати ШІ у своїй діяльності. Саме про інтеграцію штучного інтелекту в маркетингові дослідження, враховуючи досвід Kantar, розповідає генеральна директорка Kantar Україна Світлана Винославська.
Попри всі переваги, маркетингові дослідження – не панацея, яка здатна розв’язати всі проблеми бізнесу й гарантовано дати результат. Експерт з маркетингових досліджень Ростислав Мацьковський розглянув приклади того, як дослідження із ефективного інструменту можуть перетворитися на марнування часу і грошей, та що робити у ситуаціях, коли це трапляється. На основі власного досвіду й практики колег на ринку автор виділив 6 причин, через які дослідження можуть не працювати.
У сучасному конкурентному бізнес-середовищі просто мати чудовий продукт недостатньо. Компанії повинні глибоко розуміти своїх клієнтів як з ринкової точки зору, так і через призму взаємодії з користувачем. Хоча маркетингові дослідження та UX дослідження мають спільну мету підвищення споживчої зацікавленості, їхні методології, області фокусу та результати значно відрізняються. Засновник Research.ua Олексій Делюков досліджує ці відмінності, надаючи всебічне порівняння маркетингових та UX досліджень.
UX-ресечер займається систематичним вивченням потреб, цілей та поведінки користувачів у рамках використання діджитального продукту. За час своєї роботи команда ресерчерів Приватбанку багато зусиль вклала у розвиток якісно працюючої системи проведення досліджень і зробила свої власні правила, які допомагають навіть новачкам у цій професії почувати себе більш впевнено при проведенні досліджень. Головний спеціаліст з досліджень ПриватБанку Єлизавета Колотіліна навела 5 помилок UX ресерчера або на що звертати увагу досліднику-початківцю.
Позитивний досвід клієнта – це не просто красиві слова, а основна умова виживання і процвітання на телекомунікаційному ринку. Про вплив клієнтського досвіду на бізнес і чому це важливо розповідає експерт з досліджень ринку в компанії lifecell Євген Микитенко.
Журнал можна гортати, точніше, скролити тут https://uam.in.ua/common/zhurnal-marketyng-v-ukrayini/

