28 років УАМ: розвиваємо маркетинг разом

Українська Асоціація Маркетингу святкує 28 років – шлях професійного розвитку та відповідальності

28 років тому маркетинговий ринок України отримав потужне професійне обєднання — Українську Асоціацію Маркетингу. 20 лютого 1997 року було започатковано Українську Асоціацію Маркетингу (УАМ).

Протягом 28 років Українська Асоціація Маркетингу згуртувала навколо себе фахівців галузі, створюючи простір для обміну знаннями, професійного розвитку та впровадження стандартів. Маркетологи, дослідники, рекламісти, викладачі маркетингових дисциплін, підприємці, практики й науковці разом працюють над тим, щоб ринок маркетингових послуг був ефективним, етичним і прозорим.

Головні досягнення та ініціативи:

  1. Стандарти роботи на ринку маркетингових досліджень:
  • Розроблено Стандарти якості маркетингових досліджень УАМ (СОУ 91.12.0-21708654-001-2002).
  • Перекладено українською мовою та адаптовано Керівництва та Директиви ESOMAR.
  • Щорічно проводиться дослідження ринку маркетингових досліджень в Україні.

2. Етичні стандарти реклами:

  • Розроблено Стандарт недискримінаційної реклами за ознакою статі (СОУ 21708654-002-2011).
  • При УАМ створено Індустріальний Ґендерний Комітет з Реклами (ІГКР).
  • Розпочато роботу над впровадженням Правил роботи на ринку реклами харчової промисловості, зокрема Правил рекламування нездорової їжі для дітей та підлітків (проєкт стартував у 2024 рік).

    3. Професійні стандарти:

    • Для формування національної системи визнання професійних кваліфікацій розроблено та включено до реєстру Національної Агенції Кваліфікації України Професійні стандарти для таких професій:
    • Планується створення та реєстрація Кваліфікаційного центру Української Асоціації Маркетингу, який сприятиме професійній сертифікації та розвитку спеціалістів у сфері маркетингу.

    4. Адвокаційна діяльність:

    • Впровадження дуальної форми освіти в Україні як гарантія права студентів на якісну практичну підготовку.
    • Доповнення Закону України «Про рекламу» визначенням дискримінаційної реклами за ознакою статі – важливий крок у подоланні дискримінаційних рекламних практик.

    5. Шерінг знань та ком’юніті:

    • Організація конференцій, вебінарів, відкритих лекцій, зустрічей Клубів УАМ, які слугують майданчиками для обміну досвідом та професійними знаннями.
    • Випуск спеціалізованого видання – журналу «Маркетинг в Україні».


    Ми пишаємося нашим шляхом і готові до нових звершень. Українська Асоціація Маркетингу – це не просто організація, це люди, які змінюють ринок, формують професійне середовище, розвивають маркетинг та маркетингові сервіси в Україні.

    Разом ми творимо історію. Дякуємо кожному, хто є частиною цього руху!

    Більше про діяльність УАМ читайте у розділі «Історія УАМ»