Історія

Історія Української Асоціації Маркетингу (1997-по теперішній час)

Українська Асоціація Маркетингу (ГО «УАМ)  веде свою історію з 20 лютого 1997 року, коли збори засновників прийняли рішення і затвердили протокол про створення вітчизняного об’єднання маркетологів. У 1999 році Українська Асоціація Маркетингу отримала статус Всеукраїнської і громадської організації. У 2016 році перереєстрована згідно з новими вимогами Закону України «Про громадські об’єднання».

Засновниками Асоціації стали відомі науковці, які представляли провідні заклади освіти. У 1997 році були сформовані умови для створення асоціації. Працювали кафедри маркетингу в Києві, Одесі, Харкові тощо, створені перші маркетингові агенції, відділи маркетингу на підприємствах. Але на цьому етапі маркетинг все ж сприймається підприємцями як нове, модне, але чуже слово. Необхідно було не лише створювати нові кафедри, але й формувати розуміння в суспільстві щодо нових методів господарювання в нових ринкових умовах, а також затребуваність для цього у фахівцях маркетологах. Це спонукало створити, а з годом і розвивати, професійну асоціацію, метою якої і було просування маркетингу. Саме тоді була заснована Українська Асоціація Маркетингу та вийшов перший номер її часопису «Маркетинг в Україні», як науковий аналітичний журнал. У цей час почали з’являтися перші маркетингові компанії. З 2000 року членами УАМ стали провідні маркетингові дослідницькі агентства, що знайшло своє оформлення у створенні при УАМ Клубу директорів дослідницьких агентств. Все це визначило основні задачі Асоціації та напрямки її діяльності.

Заходи, які проводила Асоціація у цей період були спрямовані на просування  маркетингу та ознайомлення з сучасними його інструментами. Конференції та семінари УАМ стали місцем зустрічей вчених і практиків вітчизняного  бізнесу. З метою розвитку маркетингу як науки і для створення платформи спілкування між представниками наукової думки, маркетологами підприємств і дослідниками щорічно стала проводитися Міжнародна науково-практична конференція «Маркетинг в Україні». Мета конференції – обговорення тенденцій розвитку маркетингу в Україні, перспективних напрямків у маркетинг освіті, знайомство з новими технологіями у сфері досліджень, обмін досвідом між вітчизняними та іноземними маркетологами. Були проведені чотири Всеукраїнські Форуми “Промисловий маркетинг”, на регулярній основі проводилися короткострокові курси, тренінги, школи тощо.

Проєкти з саморегулювання ринку маркетингових послуг

Ринок маркетингових досліджень

Українська Асоціація Маркетингу започаткувала проєкти саморегулювання ринку маркетингових сервісів. У 2001 році були розроблені, ухвалені та пройшли державну реєстрацію Стандарти якості маркетингових досліджень УАМ. СОУ 91.12.0-21708654-001-2002. Розроблений на основі діючих міжнародних стандартів за підтримки EFAMRO, цей документ виконує для галузі регулюючі функції, сприяє підвищенню професійного рівня та розвитку добросовісної конкуренції.

У 2003 році був здійснений офіційний переклад Директив і Керівництв ESOMAR українською мовою. Книга, видана УАМ, була представлена на конференції «Маркетинг в Україні», що проходила у листопаді 2003 року в приміщенні Київського національного економічного університету за фінансової підтримки Посольства Королівства Нідерландів в Україні. Офіційний переклад Директив і Керівництв ESOMAR було видано накладом 1000 примірників і розповсюджено серед членів Асоціації, викладачів ВНЗ, надано у провідні бібліотеки України. Сьогодні Стандарти якості маркетингових досліджень і Керівництва і Директиви ESOMAR є нормами ведення бізнесу у дослідницькій галузі.

З 2005 року УАМ стала офіційно членом ESOMAR, а Ірина Лилик, на той час генеральний директор УАМ, була обрана Національним представником ESOMAR в Україні та презентувала цю організацію в Україні 11 років.

З 2003, з метою надання операторам ринку маркетингових досліджень інформації щодо тенденцій ринку та реального стану справ, Українською Асоціацією Маркетингу проводиться щорічне Дослідження ринку маркетингових досліджень. Дослідження спирається на дані, які дослідницькі компанії надають для аналізу, та експертні думки. У ньому беруть участь провідні дослідницькі компанії України, такі як ADVANTER GROUP, CBR, InMind, Ipsos Ukraine, Kantar Ukraine, КМІС, NielsenIQ, Нью Імідж Маркетинг Груп, Proxima Research+ Medical Data Management та інші.  Дані по кожній компанії зберігають конфіденційний характер. Узагальнені результати дослідження є відкритими, презентуються на конференціях, оприлюднюються в журналі «Маркетинг в Україні» та на сайті УАМ.

Розвиток рекламного ринку України призвів до розуміння необхідності впровадження стандартів саморегулювання галузі у сфері подолання сексизму та захисту прав дітей та підлітків від впливу реклами нездорової їжі

Рекламне і гендерне співтовариство виступили з ініціативою розробки Стандарту недискримінаційної реклами за ознакою статі. 30 вересня 2011 року на Всеукраїнському форумі професійних громадських об’єднань у сфері маркетингу та реклами Стандарт був прийнятий і підписаний 14 організаціями. У 2012 році Стандарт був зареєстрований ДП «Український науково-дослідним центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» як Стандарт організацій України під номером СОУ 21708654-002-2011. У 2014 році було створено Індустріальний Ґендерний Комітет з Реклами (ІГКР) – виконавчий орган рекламної галузі в Україні. ІГКР створено задля забезпечення впровадження Стандарту недискримінаційної реклами за ознакою статі; розгляд скарг від споживачів; визначення ступеня порушення стандартів і чинного законодавства, надання експертних заключень на адвокатські запити або на вимогу державних органів, зокрема ДПСС України; надання консультацій компаніям щодо відповідності реклами вимогам законодавства або Стандарту. Документ періодично переглядається на конференціях та форумах. До Стандарту були внесені доповнення та зміни у 2014 та 2018 році, які стосувалися закріплення сучасного та актуального механізму роботи ІГКР. Українська Асоціація Маркетингу та ІГКР ініціювали внесення змін до Закону України «Про рекламу» та включення до Закону визначення «дискримінаційна реклама» та «дискримінаційна реклама за ознакою статі». 10.09.2021 Верховна Рада України прийняла ЗАКОН УКРАЇНИ «Про внесення змін до Закону України “Про рекламу” щодо протидії дискримінації за ознакою статі». Документ 1750-IX. набув чинності 8 січня 2022 року. Проєкт УАМ щодо протидії сексизму був визнаний Радою Європи як один з найбільш успішних проєктів у сфері подолання гендерної дискримінації. Діяльність реалізується у партнерстві з Фондом імені Фрідріха Еберта в Україні.

У 2024 році Українська Асоціація Маркетингу розпочала підготовку Правил рекламування нездорової їжі для дітей та підлітків. Мета новацій – захист прав дітей від реклами нездорового харчування. Інструмент впровадження та застосовування – саморегулювання та використання європейського досвіду. Проєкт «Гармонізація української політики впровадження регулювання маркетингу харчових продуктів з європейською практикою захисту прав дітей та підлітків від впливу реклами нездорової їжі» реалізується за підтримки Європейського Союзу та Міжнародного фонду «Відродження» в рамках спільної ініціативи «Європейське Відродження України».

Проєкти з впровадження маркетингових технологій у діяльність компаній в Україні

Українська Асоціація Маркетингу постійно організовує конференції, форуми, відкриті та корпоративні тренінги для навчання новітнім технологіям в маркетингу, рекламі, PR.

Тематика заходів визначається актуальністю на певному етапі. Приклади найкращих кейсів наведено нижче.

Кваліфікаційні вимоги «Менеджер з маркетингових досліджень» були розроблені кафедрою промислового маркетингу НТУУ «КПІ» під керівництвом проф. Солнцева С.О. У 2007 році на конференції «Маркетинг в Україні» директорами провідних дослідницьких компаній в Україні документ був затверджений. Навесні 2008 року проф. Окландер М.А. першим в Україні організував сертифікацію на відповідність кваліфікаційним вимогам студентів маркетологів Одеського державного економічного університету. Сьогодні Незалежні центри сертифікації УАМ створені у Києві та Одесі. У центрах пройшли сертифікацію понад 200 фахівців. Партнером проєкту виступає Міжнародний Інститут Маркетингу (м. Одеса), кафедра маркетингу Національного університету «Одеська політехніка» (м. Одеса) та кафедра промислового маркетингу Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» (м. Київ).

У 2008 році за сприяння Української Асоціації Маркетингу побачило світ перше українське адаптоване видання «Маркетинговий менеджмент» – 12-те видання американського підручника класиків маркетингу Ф. Котлера та К. Л. Келлера. Український авторський колектив під керівництвом академіка А. Павленко проілюстрував теоретичний матеріал книжки вдало підібраними прикладами та ситуаційними вправами, які допомагають краще зрозуміти теоретичні концепції. Підручник «Маркетинговий менеджмент» – це єдине адаптоване видання книги Ф. Котлера у Східній Європі.

У 2012 році, за підтримки Відділу преси, освіти та культури Посольства США в Україні, УАМ видала українською мовою переклад книги Алан Р. Андреасен, Філіп Котлер «Стратегічний маркетинг для неприбуткових організацій» (за 7-м американським виданням 2008 року).

У 2021 році ГО «УАМ» розробила та прийняла професійний стандарт «Фахівець – аналітик з дослідження товарного ринку», який затверджено Наказом Міністерства економіки України 18 жовтня 2021 року №751-21.  Керівник авторського колективу з розробки Стандарту  –Окландер М. А. – віце-Президент ГО «Українська асоціація маркетингу», доктор економічних наук, професор, завідувач кафедри маркетингу Державного університету “Одеська політехніка”.

У 2022 році ГО «УАМ» розробила та прийняла професійний стандарт «Рекламіст», який затверджено 11 січня 2022 року Наказом Міністерства економіки України № 81-22. Керівник авторського колективу з розробки Стандарту – Танасійчук А. М. – керівник Вінницького відокремленого підрозділу ГО «Українська Асоціація Маркетингу», голова Вінницького Регіонального Представництва Індустріального Гендерного Комітету з Реклами, доктор економічних наук, професор кафедри маркетингу та реклами Вінницького торговельно-економічного інституту ДТЕУ, керівник Бізнес школи ВТЕІ ДТЕУ, Голова ГО “Мережа громадських організацій підтримки ВПО в Україні”.

З жовтня 2010 року по 2014 рік УАМ бере участь у діяльності Школи модераторів, яка організована компанією UMG International під егідою ГО «УАМ», КНЕУ та факультету соціології Національного університету ім. Тараса Шевченка. Мета Школи модераторів – надати студентам профільних вишів та молодим дослідникам знань та практичних навичок щодо організації та проведення якісних досліджень.

У 2011-2012 роках ГО «УАМ» спільно з Асоціацією автовиробників України «Укравтопром» розробила програму та почала приймати кваліфікаційні іспити базового рівня «Менеджер з маркетингу та продажу автомобілів» і управлінського рівня «Директор з маркетингу та продажу автомобілів». 2 червня 2012 року відповідні кваліфікаційні іспити склала перша група здобувачів. Автором та керівником програми виступив Михайло Сокол, на той час  директор зі стратегічного маркетингу та розвитку бізнесу корпорації «Богдан».

Для реалізації статутних цілей «Підтримка малого та середнього бізнесу шляхом впровадження принципів маркетингу у господарську діяльність» у 2000 році Українська Асоціація Маркетингу провела цикл тренінг-семінарів у місті Миколаєві «Практичний тренінги з бізнес – планування та інвестиційного менеджменту для жінок-підприємців». Проєкт здійснювався за фінансової підтримки Міжнародного фонду «Відродження».

У 2003-2004 роках реалізовувався проєкт «Партнерство жінок і чоловіків у бізнесі» за підтримки Канадсько-українського гендерного фонду. Основною метою проєкту було – формування гендерної рівності в бізнесі шляхом навчання ефективному співробітництву. Навчання було організовано у форматі модульних тренінгів з бізнес-планування, маркетингу, трудових відносин і психотехнологій у бізнесі. У 2004 році цей проєкт також реалізовувався Рівненською обласною організацією «Українська Асоціація Маркетингу» (президент Олександр Дейнега, директор Олександр Гладунов). Навчання у рамках програми проєкту успішно пройшли понад 300 осіб з усіх регіонів України.

У 2011 році реалізовувався проєкт „Школа-студія професійних тренерів та консультантів з питань ґендерної рівності та соціальної справедливості в соціо-економічній сфері (сертифікаційний рівень)”, якій виконується ВГО „Українська асоціація маркетингу”, Центром ґендерно-правової освіти у партнерстві з Департаментом ґендерної політики Міністерства соціальної політики України за підтримки Канадського фонду місцевих ініціатив. Період виконання проекту серпень-грудень 2011 року.

Співпраця з медіа

Співпраця з медіа розглядається як один з пріоритетних проєктів ГО «УАМ». Оприлюднюючи результати досліджень, медіа формують громадську думку. Важливим аспектом партнерських проєктів з медіа є впровадження міжнародних Кодексів та Директив таких як Керівництво ESOMAR/Wapor щодо проведення опитувань громадської думки; Міжнародний процесуальний кодекс про публікації результатів опитування громадської думки;  Директива з питань тлумачення міжнародного процесуального кодексу про публікації результатів опитування громадської думки; Керівництво практичними аспектами проведення передвиборних опитувань громадської думки – та донесення їх основних положень до журналістів.

У 2020 році ГО «УАМ» у партнерстві з УАМБ (Українська Асоціація Медіа Бізнесу) розробили курс “Практична соціологія для професіоналів медіа». Цей спеціальний курс з практичної соціології для фахівців медіа компаній розміщено у вільному доступі на платформі Прометеус. Проєкт реалізовано за підтримки Фонду розвитку ЗМІ Посольства США в Україні.

У 2003 році ВГО УАМ провела спеціальні тренінги з маркетингу для представників преси. Проєкт «Marketing for Mass-Media (training course)» проходив за фінансової підтримки IREX ProMedia (США).

Журнал «Маркетинг в Україні»

Журнал “Маркетинг в Україні” видається Українською Асоціацією Маркетингу з 1998 року як аналітичне наукове видання з маркетингу. Журнал призначений для публікації практичних та наукових праць представників бізнесу та науковців, які працюють у сфері маркетингу та менеджменту. Довгий час партнером та видавцем журналу був Київський Національний Економічний Університет ім. Вадима Гетьмана.

До початку повномасштабного вторгнення росії в Україну поширювався по всій Україні через передплату (передплатний індекс 22942). Після 24 лютого 2022 року було прийнято рішення залишити лише електронну версію журналу.

У журналі друкують свої статті практики та вчені. Редакційна колегія зібрала за одним столом провідних вчених – маркетологів. Журнал публікує статті з практичної та наукової проблематики: маркетинг, менеджмент, реклама, PR, маркетингові дослідження, міжнародна економіка, галузева економіка, економіка знань, економіко-математичне моделювання бізнес-процесів.

На сторінках видання відбуваються дискусії щодо сучасних тенденцій розвитку маркетингу, практики діляться своїм досвідом ефективного застосування маркетингових технологій. Тут розміщені інтерв’ю з гуру маркетингу: Філіпом Котлером, Джеком Траутом, Майклом Портером, Анатолієм Павленком, Аллою Старостіною, Іриною Лилик, Сергієм Солнцевим та іншими.

У журналі знаходять своє відображення події світового та українського маркетингу, друкуються документи професійних асоціацій, зокрема, ESOMAR, EFAMRO, EMC, FEDMA, CMOR.

Журнал практикує політику негайного відкритого доступу до опублікованого змісту, підтримуючи принципи вільного поширення практичної та наукової інформації та глобального обміну знаннями задля загального суспільного прогресу.

Журнал «Маркетинг в Україні» мав статус фахового з економічних дисциплін до 2015 року. Журнал подано в інформаційних базах Національної бібліотеки України ім. В.І. Вернадський. Видання індексується Google Scholar, Copernicus (до 2022 року).

Дослідницька діяльність УАМ

Починаючі зі свого створення ГО «Українська Асоціація Маркетингу» провела понад 40 досліджень. Метою цих досліджень було вивчення громадської думки до важливих подій в Україні, формування аналітичних звітів для прийняття рішень щодо змін на ринках, у тому числі в сфері освіти, вивчення генеральної сукупності і надання цієї інформації ринку. Дослідження проводяться як власними силами, так і за підтримки донорських організацій або у партнерстві з міжнародними організаціями. Дослідження

Освіта маркетологів

Постійна взаємодія з керівниками підприємств, підтверджує, що найбільш гострою проблемою для розвитку підприємства є проблема нестачі професійно підготовлених кадрів. Освіта маркетологів завжди є у фокусі роботи Асоціації. Як професійна асоціація, ГО «УАМ» особливу увагу приділяє підтримці фахової спільноти України через реалізацію проєктів, які сприяють наближенню змісту освіти до вимог ринку праці.

Починаючи з 2000 року при УАМ діє Клуб викладачів з маркетингу. Щорічно став проводиться методичний семінар для викладачів, на якому обговорюються питання змісту освітніх курсів, обмін досвідом у методиках викладання. Перший методичний семінар “Портфель методичного забезпечення викладача маркетингу був проведений 25 жовтня 2002 року спільно з Секцією маркетингу Науково-методичної комісії з економічної освіти Міністерства освіти і науки України. Зустрічі викладачів, з метою обговорення напрямки розвитку маркетинг-освіти в Україні, стали щорічними. З метою отримання необхідних знань для проведення сертифікаційних програм у 2004 році колектив молодих викладачів з маркетингу пройшов відповідне стажування у Нідерландській Асоціації Маркетингу (NIMA). З 2005 року Українська Асоціація Маркетингу стала членом Європейської Маркетингової Конфедерації, основним завданням якої є гармонізація професійних вимог маркетологів, розроблених національними асоціаціями. У 2005 році був створений студентський маркетинг-клуб «M-team» на базі Київського університету технологій та дизайну. У 2005 році за підтримки IRF (програма Схід – Схід) ВГО «УАМ» спільно з кафедрою маркетингу Національного гірничого університету (м. Дніпро) провела міжнародну конференцію «Маркетинг освіти. Формування принципів взаємодії на ринку освіти і праці з урахуванням регіональних особливостей». Провідні викладачі України, Польщі, США спільно з представниками бізнесу обговорювали перспективні напрямки освіти та шляхи подолання розриву між академічними знаннями і практикою ведення бізнесу. У 2005 році в продовження цієї теми була проведена конференція «Професійна освіта в маркетингу». У 2011 році ВГО «УАМ» на підставі договору з Pearson Education, Inc. (власник видань, уповноважений авторами) і за підтримки Відділу преси, освіти та культури Посольства США в Україні видала українською мовою переклад 2-го американського видання всесвітньо відомої книги Ф.Котлера та К.Фокс «Стратегічний маркетинг для начальних закладів». Книга гуру сучасного маркетингу впродовж останніх десятиліть є «Біблією» для керівників навчальних закладів усіх рівнів у США та в інших провідних країнах світу, що займають лідируючі позиції в освітянському просторі планети.

Досвід УАМ з питань взаємодії з бізнесом та навчальними закладами, бачення шляхів реформування освітньої сфери тощо неодноразово були представлені на науково-практичних конференціях (зокрема, на щорічних конференціях «Маркетинг в Україні» у 2005-2024 роках; на ХІV конференції Фулбрайтівського товариства в Україні 1 жовтня 2011 року, на конференції «Ольвійський форумЛЬВІЙСЬКИЙ – 2012» у м. Севастополь 6-9 червня 2012 року), а також на засіданнях «круглих столів» за участю провідних маркетологів, представників навчальних закладів різного рівня акредитації та керівників фахових організацій різних галузей. Зокрема, ГО «УАМ» спільно з Фулбрайтівським товариством в Україні були організаторами низки засідань «круглого столу» «Освіта в інтересах споживачів»: чи можливо це в Україні» (м. Київ, 26 січня 2012 року; м. Миколаїв, 2 лютого 2012 року, на базі Чорноморського державного університету ім. Петра Могили; м. Харків, 19 квітня 2012 року, на базі Національного аерокосмічного університету імені М. Жуковського «ХАІ»).

У 2005 році для підтримки талановитої молоді був організований Всеукраїнський конкурс студентських робіт з маркетингу «Молодь опановує маркетинг». У 2006 році конкурс був названий на честь Ігоря Ткаченка, засновника конкурсу і талановитого маркетолога. Ігор Ткаченко створив одну з перших у сучасному українському бізнесі рекламну компанію, вперше представив вітчизняному ринку піплметричну панель, був одним з розробників Стандартів якості маркетингових досліджень. Конкурс проводиться за підтримки компанії TNS Ukraine. Номінація конкурсу: маркетингові дослідження. Першими переможцями конкурсу стали студентки Хмельницького національного університету Ірина Захарчук, Наталія Пазевіч.

З 2013 року й по теперішній час ГО «УАМ» є активним учасником реалізації проєкту «Впровадження елементів системи дуальної освіти у закладах вищої освіти України задля підвищення конкурентоспроможності випускників на ринку праці». Партнерами проєкту є Представництво Фонду ім. Фрідріха Еберта в Україні, МОН України та Державна установа «Науково-методичний центр вищої та фахової передвищої освіти». У процесі реалізації проєкту будо проведено 4 дослідження для відпрацювання вітчизняних моделей організації навчання за дуальною формою здобуття освіти (ДФЗО) на базі 44 закладів фахової передвищої та вищої освіти. Метою досліджень став аналіз реального стану справ з впровадження дуальної освіти в Україні та розробка рекомендацій щодо підвищення ефективності цього процесу і подолання виявлених проблем. Результати досліджень оприлюднені в аналітичних звітах. Ключовими результатами реалізації проєкту є: затвердження Концепції підготовки фахівців за дуальною формою здобуття освіти (2018 рік), внесення змін до законів України «Про освіту» та «Про вищу освіту», «Про фахову передвищу освіту», участь у розробці Положення про дуальну форму здобуття фахової передвищої та вищої освіти і Типового договору.

У 2022-2023 роках ГО «УАМ» впроваджувала проєкт «Дуальна освіта для України”, реалізація якого стала можливим завдяки підтримці американського народу, наданій через Агентство США з міжнародного розвитку (USAID) в рамках Проєкту USAID «Економічна підтримка України». Метою проєкту є посилення спроможності закладів освіти України із надання послуг високоякісної дуальної форми здобуття освіти (ДФЗО) та забезпечення кращого розвитку трудового потенціалу для вітчизняного ринку праці. У проєктних заходах взяли участь 597 представників 117 закладів освіти, 10 закладів освіти створили сторінки про ДФЗО на власних веб-сайтах та 31 заклад освіти стали постійними учасниками проєкту, 2 заклади освіти створили Координаційні центри дуальної освіти після отримання від Проєкту всього пакету методичних документів. ФРУ стала постійним партнером проєкту, на виконання Меморандуму про співпрацю провела широку інформаційну кампанію щодо заходів проєкту, що розширило базу підприємств, які залучалися до впровадження ДФЗО. Меморандуми про співпрацю також були підписані з НМЦ фахової вищої та передвищої освіти МОН України, Сумським національним аграрним університетом, Східноукраїнським національним університетом ім. Володимира Даля, Маріупольським державним університетом, що є підставою довгострокової співпраці задля впровадження ДФЗО. У рамках проєкту було розроблено та оприлюднено:

  1. Інструментарій реалізації ДФЗО для компанії
  2. Інструментарій реалізації ДФЗО для здобувача освіти
  3. Інструментарій реалізації ДФЗО для закладу освіти
  4. Методичні рекомендації щодо впровадження дуальної форми здобуття освіти
  5. Дослідження потенціалу дуальної форми здобуття освіти для переміщених закладів вищої освіти внаслідок воєнної агресії російської федерації. Аналітичний звіт
  6. Відеороліки «Дуальна освіта для здобувачів: З чого почати?», «Дуальна освіта: Відповіді на ключові питання» та «Дуальна освіта: Заклад освіти та компанія – як бути партнерами?»

Було прийнято нормативний документ Положення про дуальну форму здобуття фахової передвищої та вищої освіти (2023 рік). Наявність усіх створених продуктів, сформувала методологічну основу реалізації ДФЗО для закладів освіти, чіткі й зрозумілі покрокові керівництва для компаній та студентів з питань впровадження та розвитку ДФЗО і після закінчення національного експерименту по впровадженню ДФЗО та прийняття Положення про дуальну форму здобуття освіти.

Розбудова мережі регіональних представництв УАМ

ГО «Українська Асоціація Маркетингу» є всеукраїнською громадською організацією та має свої представництва у всіх регіонах України. Обласні організації (сьогодні, згідно з Законом України «Про громадські об’єднання» мають назву відокремлені підрозділи) активно співпрацюють з місцевими громадами, проводять просвітницьку, дослідницьку та консалтингову діяльність. Рівненська обласна організація «Українська Асоціація Маркетингу» має статус юридичної особи. На базі Вінницького відокремленого підрозділу сформувалась та активно працює ГО «Мережа громадських організацій підтримки ВПО в Україні», яка є спорідненою для УАМ організацією.

Засновники Всеукраїнської громадської організації “Українська Асоціація Маркетингу”: академік Анатолій Павленко (1940-2016), проф. Алла Старостіна, проф. Анатолій Войчак (1950-2009), проф. Тетяна Циганкова, к.е.н. Ірина Лилик, к.е.н. Володимир Заболотний, проф. Володимир Онищенко, к.е.н. Людмила Мороз.