Привітання президентки УАМ до Дня маркетолога!

Шановні колеги!

Щиро вітаю вас із Міжнародним днем маркетолога!

Міжнародний день маркетингу (International Marketing Day), який щорічно відзначається 27 травня за ініціативою Європейської Маркетингової Конфедерації (ЕМС). День, що підсвічує вагому роль маркетингу в налагодженні зв’язків між бізнесом і споживачами, а також у стимулюванні позитивних суспільних змін.

Дату 27 травня було обрано невипадково – саме цього дня у 1931 році в Чикаго народився Філіп Котлер, всесвітньо відомий професор, теоретик і практик маркетингу, автор понад 80 книг, який зробив величезний внесок у розвиток маркетингу в усьому світі.

Філіп Котлер народився у родині українських емігрантів, які в 1920-х роках були змушені покинути місто Ніжин, рятуючись від радянської влади. Котлера часто називають «батьком сучасного маркетингу», адже саме його інноваційні ідеї глибоко трансформували цю галузь.

Під час інтерв’ю журналу «Маркетинг в Україні» у 2003 році Філіп Котлер сказав: «Я міг бути українцем». Він двічі відвідував Україну, виступав перед українськими маркетологами та спілкувався з членами Української Асоціації Маркетингу. Розпочинаючи одну зі своїх доповідей, Котлер поділився радістю з приводу того, що нарешті перебуває в країні, де народилися його батьки. І з теплотою зазначив, якби вони не емігрували до Чикаго у 1920 році, то, можливо, він сьогодні говорив би з нами українською мовою.

На зустрічі з маркетологами Котлер порадив українським підприємцям, які прагнуть вийти на американський ринок, починати саме з Чикаго, де проживає численна українська діаспора.

Особливо приємно, що саме українській команді на теренах колишнього Радянського Союзу Котлер надав право не лише перекласти, а й адаптувати свій відомий підручник «Маркетинговий менеджмент». Цей проєкт очолив академік Анатолій Павленко, перший президент Української Асоціації Маркетингу. Згодом експерти Асоціації також переклали українською інші відомі праці – «Стратегічний маркетинг для неприбуткових організацій» (Алан Андреасан, Філіп Котлер) та «Стратегічний маркетинг для навчальних закладів» (Філіп Котлер, Карен Фокс).

Запровадивши Міжнародний день маркетингу, Європейська Маркетингова Конфедерація прагнула підкреслити трансформаційну силу маркетингу у сучасну цифрову епоху. Маркетологи не лише сприяють розвитку нових організацій, а й надають нове життя компаніям із багатовіковою історією.

Я щиро вітаю українських маркетологів з професійним святом!

Ірина Лилик, Президентка ГО «Українська Асоціація Маркетингу»