Аналітичний огляд ринку маркетингових досліджень за 2023 рік

Українська Асоціація Маркетингу вже в 20-те провела традиційне  щорічне опитування керівників дослідницьких компаній України з метою визначення обсягу українського ринку маркетингових досліджень, його структури, темпів зростання.

Цей експертний аналіз допомагає маркетинговим агенціям звіритися з загальним компасом ринку, оцінити свою нішу, виявити можливості для розвитку, а партнерам та замовникам маркетингових досліджень – це можливість глибше зануритися в специфіку ринку та ознайомитися з ключовими операторами.

У 2023 році ринок маркетингових досліджень України демонструє зростання та адаптацію до нових викликів. Обсяг ринку склав 1 205 млн грн (31,71 млн дол. США), що на 67,3% більше у гривневому еквіваленті та на 42,19% більше у доларах порівняно з 2022 роком. Ці результати свідчать про поступове відновлення ринку, незважаючи складну економічну ситуацію та виклики, спричинені війною.

У 2023 році відбулося кілька значущих об’єднань, зокрема:

  • NielsenIQ та GfK Україна об’єдналися і у майбутньому об’єднана компанія буде називатися NIQ
  • Kantar Україна та Kantar Millward Brown Україна тепер функціонують як єдина компанія під брендом Kantar Ukraine.

Перша десятка лідерів ринку включає:

  • Proxima Research International та Medical Data Management
  • Об’єднана компанія NIQ Ukraine та GfK Ukraine
  • Ipsos
  • Kantar Ukraine
  • Київський міжнародний інститут соціології
  • Info Sapiens
  • Консюмер Бізнес Ресерч (CBR)
  • RBS
  • Advanter Group
  • Нью Імідж Маркетинг Груп (New Image MG)

Їх сумарна частка в обороті ринку становить 81,4%.

Ключові тенденції ринку маркетингових досліджень 2023:

  • Основними замовниками залишаються транснаціональні компанії (45%).
  • Ad hoc дослідження (на замовлення під цілі клієнта) займають 64% ринку.
  • Кількісні методи переважають, складаючи 80% загального обсягу досліджень.
  • Стабільно високий попит демонструє фармацевтична галузь, водночас значно зросли замовлення від: міжнародних фондів та донорів (з 2,7% у 2018 до 14,7% у 2023), роздрібної торгівлі (з 1% до 5,6%), громадських організацій (з 1% до 2,5%), дослідницьких інституцій (з 0% у 2018 до 5% у 2023).

Попри труднощі, такі як міграція кадрів, ризик мобілізації, економічна невизначеність та логістичні виклики, ринок зберігає потенціал для зростання.

Серед особливостей ринку – респонденти стають більш «чутливими», а теми досліджень – більш етичними, наприклад, опитування ВПО або жителів деокупованих територій. Це вимагає ретельного рекрутингу респондентів та відповідальності з боку дослідницьких компаній. Окрім того, онлайн-формат збору даних ставить нові виклики перед валідацією учасників досліджень.

Рекомендація УАМ для клієнтів дослідницьких агенцій: перевіряти інформацію про членство компаній у професійних асоціаціях. Почастішали випадки, коли шахраї безпідставно заявляють про своє членство в УАМ та ESOMAR. Для впевненості рекомендуємо перевіряти ці дані на офіційних сайтах асоціацій.

Розгорнутий аналіз індустрії маркетингових досліджень 2023, а також інформацію про ключові дослідницькі агенції – у  журналі «Маркетинг в Україні», №4-5\2024